Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze referent – ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” w Ośrodku Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim.
Wykształcenie wyższe na kierunku: socjologia, administracja, ekonomia, prawo;
1. Wymagania niezbędne
1) Obywatelstwo polskie;
2) Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) Brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4) Nieposzkalowana opinia;
5) Wykształcenie wyższe;
6) Znajomość:
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);
- ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 323 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1993 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1829);
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572);
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2505 z późn. zm.);
- oraz aktów wykonawczych do w/w ustaw.
2. Wymagania dodatkowe
1) Wykształcenie wyższe na kierunku: socjologia, administracja, ekonomia, prawo;
2) Doświadczenie min. 24 miesiące pracy zawodowej w jednostkach organizacyjnych
pomocy społecznej tj. OPS/GOPS/MOPS/MOPR;
3) Umiejętności obsługi programu Microsoft Office Word, Excel;
4) Umiejętność obsługi urządzeń biurowych: fax, skaner, kserokopiarka;
5) Analityczne myślenie, znajomość ogólnych zasad prowadzenia kadr i księgowości budżetowej;
6) Zdolność organizacji pracy własnej z efektywnym wykorzystaniem czasu pracy;
7) Umiejętność pracy zespołowej.
1) Prowadzenie postępowań administracyjnych związanych z ustalaniem uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
2) Przyjmowanie i weryfikacja wniosków oraz dokumentacji w sprawach z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
3) Udzielanie wszelkich niezbędnych informacji osobom ubiegającym się o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
4) Sporządzanie miesięcznych list wypłat świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
5) Sporządzanie projektów decyzji administracyjnych, zawiadomień, postanowień i zaświadczeń oraz innej niezbędnej dokumentacji w sprawach świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
6) Prowadzenie spraw z zakresu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
7) Prowadzenie komputerowej bazy danych osób ubiegających się o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (obsługa programu dziedzinowego Sygnity ŚWIADCZENIA, EMPATIA).
8) Prowadzenie rejestrów świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
9) Sporządzanie sprawozdań, analiz, zestawień w wyznaczonych terminach.
10) Sporządzanie miesięcznego zapotrzebowania środków finansowych na wypłatę świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
11) Sporządzenie kwartalnej analityki należności z tytułu świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”.
12) Sporządzanie dokumentacji i jej terminowe przekazywanie w sprawach dotyczących odwołania od wydanej decyzji administracyjnej lub wniesienia ponaglenia do Samorządowego Kolegium Odwoławczego lub Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
13) Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych i odbieranie oświadczeń o stanie majątkowym dłużników alimentacyjnych.
14) Prowadzenie spraw z zakresu postępowania przeciwko dłużnikom alimentacyjnym.
15) Przygotowywanie dokumentacji do archiwizacji.
16) Inne polecenia.
1) Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - wzór załącznik nr 1 do ogłoszenia o naborze;
2) Życiorys (curriculum vitae) opatrzony własnoręcznym podpisem, numerem telefonu kontaktowego, adresem e-mail oraz klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135); ”
3) kopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego/stażu pracy (świadectwo pracy lub zaświadczenie od pracodawcy);
4) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie;
5) kopie dokumentów potwierdzających dodatkowe kwalifikacje (kursy, szkolenia itp.);
6) oświadczenie kandydata :
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu w pełni z praw publicznych;
c) o braku prawomocnego wyroku sądowego za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) o nieposzlakowanej opinii;
e) o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze;
f) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
opatrzone własnoręcznym podpisem - wzór załącznik nr 2 do ogłoszenia o naborze;
7) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeżeli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia wynikającego z art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135);
8) podpisana przez kandydata klauzula RODO zgodnie z nowymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych - wzór załącznik nr 3 do ogłoszenia o naborze.
CV (curriculum vitae) - opatrzone numerem telefonu kontaktowego, adresem e-mail oraz klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781), Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135)”, kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie oraz oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Kopie dokumentów kandydat poświadcza samodzielnie za zgodność z oryginałem, opatrując je własnoręcznym podpisem i datą.
1) Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy (1 etat);
2) System pracy jednozmianowy - 40 godzin w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30, w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim,
Potok Wielki Nr 106; 23-313 Potok Wielki, na parterze budynku Urzędu Gminy w Potoku Wielkim. Możliwe również wyjazdy służbowe;
3) Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem
oraz urządzeń biurowych;
4) Praca w pokojach biurowych 2 osobowych;
5) Praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie
rozmów telefonicznych, bezpośredni kontakt z interesantem, wysiłek umysłowy.
6) Praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym.
7) Budynek nie posiada windy.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnionych osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 z późn.) jest niższy niż 6%. (Art. 21).
1.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać lub przesłać w zamkniętych kopertach
z dopiskiem:
„Dotyczy naboru na stanowisko referent ds. świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” w nieprzekraczalnym terminie do dnia – 18.02.2025r. do godz. 15:00,
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim, pokój Nr 4 lub drogą pocztową: Ośrodek Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim, Potok Wielki Nr 106; 23-313 Potok Wielki.”
2.W przypadku nadania oferty za pośrednictwem poczty lub kuriera, decyduje data wpływu do Ośrodka Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim. Dokumenty aplikacyjne, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim w późniejszym terminie nie będą rozpatrywane.
3. Dokumenty nierozpatrzone lub odrzucone należy odebrać osobiście w Ośrodku Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim.
4. Po upływie 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze, nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
Informacje dodatkowe
1) Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana przed zawarciem umowy do przedstawienia oryginału dokumentu „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z zaświadczeniem z „Krajowego Rejestru Karnego”.
2) Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie oraz mailowo (na wskazany w CV numer telefonu oraz adres e-mail) o terminie II etapu rekrutacji, tj. czasie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej.
3) Dodatkowych informacji udziela Pani Aneta Rudnicka tel. (015) 8740-223.
4) Lista kandydatów, którzy spełnili wymagania kwalifikacyjne oraz informacja o wynikach naboru na wolne stanowisko urzędnicze będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim oraz na stronie internetowej Ośrodka.
Dodano do BIP dnia 03-02-2025 08:36:33